elliearoundtheglobe.blogg.se

BIGGEST CELEBRATION OF GUY FAWKES IN BRITAIN...

Publicerad 2012-11-12 00:04:23 i Allmänt

JUST HAPPENS TO BE IN THE VILLAGE TEN MINUTES FROM CAMPUS. Sååå cooolt! Tänk er en kombination av Valborg och nyår men tusen gånger coolare. Det gick enorma processioner genom staden med folk utklädda till allt möjligt, alla med facklor i händerna. Dom sprängde så mycket explosives att näsan blev svart av allt krut man andats in! Processionerna fortsatte i timme efter timme, det var så galet mycket folk! Sen var det enorma bonfires och de vackraste fyverkerierna jag någonsin sett, dom tog liksom aldrig slut. Guy Fawkes dag just i Lewes är känt över hela världen för att det är så speciellt. Har precis köpt en bok på Urban outfitters som heter 1000 ultimate travel experiences, make the most out of your time on earth och att besöka Lewes den 5 november är en av de saker man måste göra enligt dom. Håller helt med!! Får ni chansen, åk hit för fasen, det är så galet häftigt!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela