elliearoundtheglobe.blogg.se

LEWES

Publicerad 2012-11-29 22:41:03 i Allmänt

Idag var det uni som vanligt, måste verkligen ta och gå upp när klockan ringer, hade jag gjort det idag så hade jag hunnit med en promenad längs stranden under en klarblå himmel. Självklart fick jag stället stressa... Jag är bara så trött på morgonarna!
Iallafall, efter uni så åkte Elin och jag till Lewes, den där byn som firade Guy Fawkes om ni kommer ihåg? Det är supermysigt iallafall, lite som Visby fast i engelsk stil. Vi gick runt och turistade lite och fikade såklart. Kommer att sakna Café Neros hot chocolat! Och jag kommer sakna spontaniteten här, man hittar verkligen på nått kul varje dag :) Här kommer bilder!
 
Mysiga små hus med minitomter :)
 
och mysiga pubar såklart.
 
Ett hus i min storlek XD kanske borde levt för 600 år sedan?
 
Staden har en försvarsborg från 1200-talet, historiefreaket i mej kommer ut höhö
 
 
 
 
 
Det knoppar och blommar i slutet av November... WTF?
 
Årets första pepparkakor, snacka om att jag blev glad när jag hittade Annas pepparkakor i en liten ostaffär!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela