elliearoundtheglobe.blogg.se

KANSKE DAGS FÖR EN UPPDATERING? HEHEHE...

Publicerad 2012-09-22 14:33:00 i Allmänt

Ojojoj nu har det gått alldeles för länge sen sist. Men my god va grejer det händer här! Den här veckan är Fresher´s week, veckan då alla andra studenter kommer till campus och festar en hel vecka. GALET KUL!! Detta är vad som hänt under veckan:
 
LÖRDAGS: Gick på "speed mates" typ som speed dating fast det är till för att skaffa vänner. Himla awkward ibland och jäkligt roligt andra gånger. beror helt på vem man hamnar med! Träffade en brittisk tjej som heter Beth och hängde med henne till puben där vi träffa på två av mina kurskamrater och joinade två amerikanskor vid ett bord. Så härlig stämmning över hela campus, man kan liksom gå fram och snacka med vem som helst :)
 
SÖNDAGS: Skulle jag ha gått på Welcome Party men blir förstås sjuk....... Så himla typiskt!! Fick stanna hemma måndagen med när det skulle va Monday Funday med massa roliga event som typ brottning i sånadär japanska sumobrottardräkter och fäktning o sånt....
 
TISDAGS: Fresher´s fair som innebar attalla studentgrupper och sporter stod uppställda runt hela main building. Det finns så sjukt mycket kul!! Jag ska gå med i American group (massa fester med amerikanskt tema och firar thanksgiving, halloween etc ihop) choir, debating, Film club, history club ( som jag ska förmodligen åka till Paris med i höst!!) International student club, Sci-Fi & Horror movies club, Spanish club, Walking club, Fäktning ( så himla coolt, har alltid velat prova på!!) Mounteneering and rock climbing och kanske dykarklubben, och kitesurfing eller windsurfing... och så kan man gå på gruppträningar som yoga, pilates, zumba, thai chi... TROR ATT JAG KOMMER ATT GILLA DET HÄR STÄLLET!! På kvällen hängde jag med på Brightonian nights vilket innebar att man var en grupp på typ 70 pers som gick omkring mellan Brightons bästa pubar och nattklubbar och bara festade. Det blev jag, Elin och Sofie från min kurs och våra amerikanska vänner Kelly och Arzoo. GIRLS NIGHT OUT!
 
ONSDAGS: Vilodag... jag är ju som sagt fortfarande sjuk, så fort jag börjar bli frisk så går jag ut och festar igen haha XD Förkyld, feber, halsont, hosta... YAY kan det bli bättre??
 
TORSDAGS: I torsdags var det PIER PARTY vilket innebar att dom stägde av hela piren bara för university of Sussex studenter. Vi åkte radiobilar och karuseller och hängde på puben med ett härligt gäng och sen blev det efterfest på Wahoo. Dansade hela natten lång. Nattlivet här i Brighton äger!! Finns hur mycket som helst att gå till och det är så galet billigt! Shots för 1.50, drinkar för 2.50 och 1/4 liter vin för 4.... Det är så att vi klagar på att det är dyrt om en drink kostar 3.90 liksom....Och så är det typ alltid gratis inträde till flera nattklubbar, i torsdags var det typ över allt eftersom det var fresher´s week så folk sprang runt överallt och bara, kom hit, gratis inträde, gratis drink OSV.
 
FREDAGS: Igår var det den berömde Fresher´s Ball i Brighton Dome men det kostade 36 pund och jag hade ju redan gjort av med lite i veckan så jag bestämde mej för att åka till campus istllet och kolla på fireworks och ha bbq. Efter det blev det efterfest i Arzoo´s dorm och stämmningen bland folket var ashärligt, alla bara hänger i korridoren utanför och chillar liksom. Massa amerikaner, schweizare och danskar runtomkring. Galet snygga killar ;)
 
IDAG: Blir det till att plugga haha, jag är ju faktiskt student! Ikväll blir det kanske ett hemligt party på hemlig plats, vet inte mer än att det ska bli stort....och så blir det förmodlogen Pankakskväll med gänget i studenthuset! :D
 
Här kommer lite bilder, ni får fler sen!
Fredagsfika med Johanna. Varm choklad <3
 
Frukost på Café Nero med rumskompis Anusche.
 
Me, Sofie, Kelly and Arzoo last Saturday at a campus bar.
 
Diane, Julie, Blair, Arzoo, Sofie, Elin, jag, Kelly och Freddie på piren i torsdags.
 
Arzoo, Elin, Kelly, Sofie och Freddie i kön till bergochdalbanan. jag följde inte med hehe....
 
 
Having a drink på brighton pier :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela