elliearoundtheglobe.blogg.se

BACK TO LINKANPINKAN

Publicerad 2013-03-26 11:16:56 i Allmänt

Ja då drar jag tillbaka till Linköping över påsken. Bror min fyller ju år (23!! Herregud va gamla vi börjar bli!) och jag förväntar mej självklart att påskharen ska ha varit på besök i mitt gamla rum, har inte adressändrat än nämligen så han skulle säkert inte hitta hit till Tønsberg haha. 
Jobbar kväll idag så jag passade på att ha en lång mysig frukost. Jag tycker det är så härligt när man kan göra så! Lite synd att det inte blir någon övertid idag för då får vi inget overtidsbrus på jobbet (läsk man får gratis för att man jobbar över.) Tror jag har glömt att nämna att företaget bjuder på mat om man jobbar över, vilket vi har gjort nästan varje dag dessa två veckor. Och herregud vilken mat det är sedan, frukostar på knaperstekt bacon, rostbiffssmörgåsar och stekt ägg och middagar på kallrökt lax med potatissallad och räkor....
 
I´m going back to Linköping over the holidays. My brother is turning 23 (OMG we are getting sooo old!!) and of course I expect the Easter Bunny to have visited my old room, I haven´t changed my adress yet so he probably wouldn´t find me here in Tønsberg haha.
I´m working the late shift today so I took the liberty to have a real cosy breakfast. I love it when I can do that! It´s a shame we´re not working overtime today at work because then we´re not getting any overtime soda (it´s free everytime we work overtime) I think I haven´t mentioned the fact that the company offers us meals free of charge when we work overtime. And OMG the food... Breakfasts with crispy bacon, roast beef sandwiches and pan fried eggs and dinners with smoked salmon and potatoe salad and shrimps...
 
Frukost på färska appelsinklyftor och banan med kanel och kardemumma. Och så grönt te till såklart/ Breakfast with oranges and cinnamon- and cardamom banana. And green tea of course.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela