elliearoundtheglobe.blogg.se

UPDATE!!

Publicerad 2013-08-31 18:34:59 i Allmänt

Hej på er alla! Tror aldrig jag har väntat såhär länge med en uppdatering sedan jag startade bloggen men jag har varit galet arg på mej själv på grund av ett dumt misstag. Jaja sånt är livet, jag har ändå hunnit med en hel del kul. Som att ha Elin på besök i Linköping! Vi fikade massor haha tror aldrig jag har träffat en människa som kan fika lika ofta som jag och så åkte vi till smultronstället i Söderköping och åt jätteglassar med Sofia och Johanna. Och drog ut på LKPGs bargata såklart, vilket Elin tyckte var väldigt… annorlunda. Meaning? Haha

Var också på en kräftskiva med en massa härliga människor och hade väldigt kul. Tyvärr lite väl kul hosthost, skämde väl ut mej en del. Menmen då är det skönt att veta att man flyr landet om en månad! XD Firade också Sofies födelsedag ute i Åtvid med lite grillhäng och prommenad i Åtvids ”fina” områden. Så härligt att kunna hänga lika avslappnat med er som om vi slutade gymnasiet igår. Ni är grymt fina <3

Har också hunnit gå på International street market och handla massa fudge och ätit fransk mat medmera och gått på Rix FM festivalen med Emelie för att se Robin Stjernberg och Darin. Måste säga att den förstnämnde var bäst!  I onsdags gick jag ut och åt finmiddag med Ellipelli och finefterrätt på det förstås och i Torsdags blev det bio. Igår blev det finmiddag ännu en gång, denna gång på New York legends, med Elli och Hanna innan utgång på Platå där de var togatema för alla studenter. Fett mysig vecka! <3

Hi guys! Don´t think I´ve ever waited this long to make an update since I started this blog but I´ve been so mad at myself for some stupid mistake. Well, that´s life I guess. I´ve had time for some fun stuff too anyways. Like having Elin here in Linköping! We had lots of fika haha don´t think I´ve ever met anyone who can fika as much as I do before. We also went to Söderköping where we ate giant ice creams with Sofia and Johanna  and went out on Linköping´s bar street, which Elin thought was very…. Different. Meaning? Haha

Also went to a crayfish party (really Swedish thing we have in August every year when we eat crayfish and drink like crazy and wear stupid hats with crayfish on it haha) and there were loads of nice people there and I had som much fun. A little too much fun, probably embaressed myself a bit… Good thing I´m leaving the country next month hehe XD Also celebrated my friend Sofie in Åtvid with some BBQ and cosy walks. Love being able to hang out with them just as relaxed as if we´d finished high school just yesterday. Wonderful girls <3

I´ve also had time to visit The International Street Market where I bought a lot of English fudge and ate French food. And I also went on a concert with two famous Swedish singers, Robin Stjernberg from Eurovision song contest and Darin, my old crush. Wednesday I had a really nice dinner out with Elli and a nice dessert after that and Thursday we went to the movies and watched The mortal instruments. Sucks! Yesterday I went out for yet another nice dinner with Elli and Hanna at New York Legends before we went out to a night club. Cosy week! <3

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela