elliearoundtheglobe.blogg.se

Devil´s Dyke and Eastbourne

Publicerad 2012-12-05 21:07:03 i Allmänt

Eftersom våra busskort går ut denhär veckan så bestämde vi oss för att utforska det sista vi sagt att vi måste åka till. Vi är väldigt bra på att ta tag i saker och bara göra det här, kanske för att det alltid blir så lyckat :) Så i söndags kämpade vi oss upp trots trötta ben från London dagen innan och drog ut i naturen till ett ställe som heter Devil´s Dyke. Det är en ravin som man kan vandra längs med som ger helt fantastisk utsikt, bilderna gör det inte till rättvisa! Så om det är några Brightonmänniskor som inte vaert där än, åk dit! Underbart att komma bort från allt ljud och avgaser, snacka om skillnad mot Oxford street i london dagen innan...
I måndags åkte vi till Eastbourne som var väldigt mysigt, många second hand affärer där någon fyndade ett par Docs för tre pund(!!!) och en pir väldigt lik den i brighton. Sen blev det den bästa afternoon tea jag ätit på favoritstället Patisserie Valerie. Nybakade lätt rostade scones med gräddsmör och massor olika sylter i söta små burkar och så tea på det såklart. Kommer sakna nått oerhört!! Här kommer bilder...
 
Vandringen har påbörjats.
 
 
Så vackert!!
 
Tänk att bo i ett sådär mysigt hus på den engelska landsbygden med en massa får!
 
Det låg mycket frost på marken vilket var lite av en schock eftersom vad jag vet så har vi ännu inte haft minusgrader nere i Brighton än. 
 
Mycket smickrande outfit...
 
Ser ju ut att va SNÖ på fältet??
 
och här tog batteriena till min kamera slut så jag var tvungen att använda mobilkameran... gör det ju verkligen inte rättvisa, det här var den finaste delen av hela vandringen!
 
 
En glimpse of Eastbourne Pier
 
 
 
 
 
Saras karatekick
 
Afternoon tea <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela