elliearoundtheglobe.blogg.se

SISTA DAGEN AVSKED OCH FEST

Publicerad 2012-12-16 03:10:14 i Allmänt

Så himla sorligt att allt är över nu! En efter en åker hem, själv åker jag på Tisdag. Men vi ska ju ta en Sverigetur i sommar och hälsa på varandra. Och det här bara det första äventyret av många för mej. Jag ska ge skäl för namnet på bloggen! 
Igår hade vi iallfall en mysig middag på min favorit resturang Donatello och sen blev det utgång till Lola Lo och vidare till...gissa tre gånger... the Mesmerist. Fan vad jag kommer att sakna det stället! Seriöst det bästa jag har hittat! Rockabilly musik natten igenom och allt möjligt chillfolk i alla åldrar och gratis inträde asså åååh <3
 
Galet snygga brudar jag haffat här i brighton ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elin får avsluta kvällen med sin coolness. Riktigt go kväll folk! Och hejdå till alla som åkt nu, lycka till med allt så ses vi säkert i sommar!

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-12-18 08:38:32

Hej! Jag har frågat dig lite om utbildningen i Brighton innan i och med att jag har varit intresserad av att åka :) Nu har jag kommit in på vårens utbildning, och har bestämt mig för att ta chansen!!!!

För det första vill jag verkligen säga att din blogg har svarat på många av mina frågor och det har varit roligt att följa din resa :) Jag har några frågor till som du kanske kan besvara?

För det första undrar jag lite över studentlitteraturen. I "rekomenderad studentlitteratur" står det med ett tiotal böcker GU rekomenderar att man köper, är verkligen alla dem nödvändiga? Finns det några du känner att man kan klara sig utan? Kanske du är intresserad av att sälja dina böcker begagnat??

Min andra fråga rör boende. Jag är också inne på att bo på Miami hotel, så som du gjorde (för Miami hotel är väl tillgängligt för studenter även januari-juni?). Kan du rekomendera det? Eller har du några andra tips på bra boende, kanske vet du någon av dina kurskamrater som kanske ordnade ett boende på ett annat smart sätt. Jag har också funderat över värdfamilj, men det kanske inte är värt pengarna?

Om du har några andra tips, tar jag mer än gärna emot dem

God jul och Gott nytt år
Olivia

Svar: Hej!Åh va roligt, grattis! Du kommer få ett awesome halvår! :)
Kul att du har följt min blogg, även om jag har varit lite dålig med uppdateringar ibland haha XD Men som sagt det händer så mycket kul hela tiden att man inte alltid har tid.

Böckerna du behöver är:
Grammar
Phonetics
American culture
Disgrace
Song of Solomon
Educating Rita

Jag har lämnat alla utom American culture på kontoret hos Anita, som kommer att bli din handledare, just för att kunna sälja dom vidare. Det skulle vara jättebra om du vill köpa dom! Min e-mail är [email protected], maila mej där så kan jag skicka bankuppgifter. Jag tänkte 400 för allihopa eller 500 om du råkar bo i närheten av Linköping och kan tänka dej hämta American culture boken. Jag var tvungen att ta med mej den hem för att avsluta en uppsats. Annars är det enkelt att få tag på den på second hand avdelningen på campusbutiken, eller så kan man göra som mina kompisar och dela, flera valde att inte köpa boken själva.

Ja det lär bli några lediga rum nu när de svenska eleverna flyttar ut. Jag rekommenderar verkligen Miami, särskilt om du som jag alltid velat prova på att bo i studentboende. Nice att chilla i loungen med ungdomar från hela världen! Och så råkar det ju ligga precis i centrum också :)

Värdfamilj kan vara väldigt olika, min ena kompis hamnade i ett riktigt lyxhus med trevlig familj och trivts riktigt bra medans andra har haft problem för att de inte fått använda köket eller vart tvugna att följa vissa regler etc. Kan vara riktigt värt men några av dom kände sej lite utanför när vi pratade om allt vi gjorde på Miami, som att bli bjudna på british christmas dinner eller Halloween british style :) Sen får du räkna med att det är kallt som tusan inomhus och inte världens frächaste, men så är det väl i hela England. Dom har inte uppfunnit isolering än XD

Ett tips är att gå med i en sportklubb och nåt society, man möter så himla många nya vänner där!

God jul och gott nytt år och lycka till i Brighton!
Elin
None None

Postat av: L

Publicerad 2012-12-21 13:16:50

Elin vi ska till USA i sommar! Hah söt Elin #2 är föresten, fast ser lite ut som hon ska nysa :)

Svar: hoppashoppashoppas!
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela