elliearoundtheglobe.blogg.se

CRAZY WEEEK

Publicerad 2012-09-08 23:19:23 i Allmänt

GAAAAH VILKEN VECKA!!! Har inte hunnit sitta vid datorn sedan i fredags typ eftersom det har varit så mycket pågång. Massor nytt härligt folk och en hel vecka på University of Sussex... Jag är så galet pepp på livet här i Brighton, det händer något nytt varje dag och till skillnad från ni där hemma i Sverige så kan vi faktiskt gå och bada i havet här för att vädret är så fint... 
Boendet tycks också ha löst sej, jag ska dela rum i en studentkorridor med en tysk tjej och vi flyttar in där på måndag. Tror att det kommer bli askul, har alltid velat prova på att bo i studentkorridor. På bottenvåningen finns en lounge som alla kan hänga och chilla i på kvällarna.
Så vad har hänt sedan förra torsdagens inlägg? I helgen var det Pridefestivalen vilken är den största gay-happeningen i hela Storbrittanien och jävlar anamma här sparar de inte på krutet! Vilka outfits! Vi gick ut på kvällen och festade bland en massa glada människor.
Veckan på Sussex har varit spännande och överväldigande, så sjukt mycket att göra! Och jag som avskyr fonetik mste läsa som en galning för att fixa kursprovet om några veckor... Folket i klassen är trevliga och öppna och det är bara att hänga på lite här och där som man vill. Jag älskar te-rasterna mitt i lektionerna! och att vi är lediga på onsdagar såklart.
Vad kan jag säga mer, det har varit en hel del utgångar, lite bad och sol, häng på beachen, promenader längs med strandprommenaden, shopping på primark, afternoon tea med scones och marmelad, ätande på foodmarket....
Men som sagt, en bild säger mer än tusen ord så här får ni det, en BILDBOMB: (varning: saker och ting kan ha hamnat i oordning!)
 
Johanna, Sara och Maja på stranden
 
Gofika med Lilly
 
Prideparade!
 
 
 
 
Från Piren
 
Bada!!!
 
Sofie och Elin
 
Icecream!!
 
Afternoon tea med Sofia och Louise
 
Scones med marmelad och grädde.......
 
Jag och Anna
 
Idag var det galet mycket folk på stranden pga det fina vädret. Det är väldigt populärt bland Londonbor att åka hit över helgen och tro mej, det märks!
 
 
Late night out..
 
 
Bara för att Johanna är så himla snygg ;)
 
 
Ibland blirman bara trött av alla nya intryck.. jag tror ni känner igen känslan
 
 
A walk along the beach
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela