elliearoundtheglobe.blogg.se

SCONES

Publicerad 2013-04-30 00:21:33 i Allmänt

Ställde mej och bakade scones idag. Det är ju så himla lätt och går så snabbt att göra, jag borde verkligen baka det oftare! Och så gott! Vi är helt lediga på onsdag eftersom det är 1 Maj så då kanske jag ska baka cookies med Annica också. Inte lika nyttigt haha men totally irresistible. Tyvärr blir det inget valborgfirande eftersom dom inte firar den högtiden här i Norge. Vi har funderat på om vi ska tända en brasa uppe på berget iallfall men då kanske polisen inte blir så glad haha. Nu ska jag sova, godnatt mina vänner! Vi hörs imorrn :)
 
I made scones today. It´s so easy and takes no time at all to make, I really should bake it more often. And so delicious! We have the day off on Wednesday and then I might bake cookies with Annica too. Not as helthy but totally irresistible. Sadly there´ll be no celebration of Walpurgis Night tomorrow as they do not celebrate that here. (It´s when we lit big fires everywhere, sort of like huge camp fires, which we originally did to scare off evil spirirts before letting our kettle out to pasture but now we mostly just get drunk and party haha) We were thinking of litting a fire up on the hill top anyway but we figured the police might strongly oppose to that idea haha. Now I´m off to bed, goodnight my friends! See you tomorrow :)
 
They might not look good but oh´boy do they taste good! I´ll just have to work on my decorating skills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela