elliearoundtheglobe.blogg.se

BYE SWEDEN HELLO NORWAY

Publicerad 2013-01-14 11:56:58 i Allmänt

Igår var det alltså dags att säga hejdå till Sverige. Fick veta att jag skulle åka typ två dagar så det blev väldigt hastigt alltihop men nu är jag här iallfall :) Tre veckor i Sverige hann jag med innan det var dags att dra igen. Lite tråkigt att jag inte hann träffa alla jag ville men vi får ses nästa gång ja hälsar på i LKPG.

 Såå iförrgår tog jag och Jennika tåget och bussen hela vägen till Tønsberg, min nya hemstad. Råkar vara skandinaviens äldsta stad dessutom, historienörd som jag är så ser jag fram emot att utforska staden litegrann :) Lägenheten är superfin som ni kan se här på bilderna. Och staden är så vacker, särskilt från utsiktstornet!

Hann hälsa på hos Annica igår också som bor typ i huset brevid, what are the odds liksom? Så jag bjöds på mat vilket var väldigt uppskattat eftersom ALLA affärer är stängda på söndagar så jag hade fått klara mej på två risifrutti och gröt hela dagen... Nice att ha vänner i närheten och det skulle va himla kul om jag fick jobb på Gilde och gick samma pass för då skulle man ju ha nån att cykla med dom 1,6 mil om dagen som det skulle bli då...

Idag skulle vi ha gått till skatteverket och Proffice men Jennika blev inkallad på annat jobb så vi får ta det imorrn. Inatt kommer Hedvig och Erika, ska bli kul att se hur lägenheten känns när vi bor här allihopa, känns nästan lite tomt än fast den inte är så stor. Så det blir nog bra, efter studenthemmet i England så är jag ju van vid att ha mycket folk omkring mej hela tiden och uppskattar det dessutom.

Saknar er därhemma redan <3

Jennika säger hejdå till sin syster som ska vidare upp till Uppsala.
 
Hejdå karin, ha det gött!
 
Ni vet hur jag sa efter hemresan från England att jag aldrig skulle packa så tungt som 50kg? Tss det här väger nog närmare 70kg, och det är bara min packning, sen är det ju Jennikas oxå... behöver jag säga attjag aldrig tänker göra om det? haha
 
Min lilla fina hörna på loftet i vår superfina etta.
 
Ser ni takbjälken? Jag får sätta mej upp försiktigt när jag vaknar annars blir det ajaj... har redan slagit i den några gånger.
 
Utsikten från min "säng" Superfrächt!
 
På en prommenad i min nya stad :)
 
Stadens utskiktstorn
 
Här uppifrån ser man långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela