elliearoundtheglobe.blogg.se

APPLIED FOR A VISA!!!

Publicerad 2013-03-09 16:02:33 i Allmänt


Yess det är sant gott folk, jag har ansökt om visum till New Zealand nu så det är bara att hålla tummarna för att det går igenom!
Ni får uräkta om det har varit dåligt med uppdateringar denna vecka men jag har bara jobbat jobbat och jobbat. Och varit helt ensam hemma för de andra hade morgonpass och jag kvällspass så den enda gång vi såg varandra var när jag kom hem på natten och dom sov eller när dom gick upp på morgonen och jag sov.... Jobbet var jättehårt vissa dagar, särskilt när maskinerna gick sönder eller fastnade gång på gång på gång. Igår fick jag dessutom rensa hela våffelmaskinen från fett och smuts (det är över 60 järn!!) Tur att vi stannade maskinen några timmar tidigare än vanligt så man hann... Är lagom slut i kroppen idag.
Ikväll blir det iallfall mellomys och jag kanske ska lyxa till det med tacos :D Nu blir det prommenad i fina vädret! Ha en trevlig helg!
 
Yess it´s true folks, I´ve applied for a visa to New Zealand now so let´s just hope it gets accepted!
You´ll have to excuse my lack of updates on the blog this week but I have done nothing but work and work and work some more. And been completely alone because the others have had the morning shift and i have had the night shift so the only time we saw each other was when I came home at night when they were sleeping or when they got up in the morning while I was sleeping.... Work has been really though some days, especially when the machines broke down or got stuck again and again and again.Yesterday I also had to clean the entire waffle maschine (more than 60 waffle irons!!) It´s a good thing we stopped the maschinery a few hours earlier than usual so we had the time to do that... My body´s aching today!
Tonight we will have a cosy time in front of the Melody festival finale (which is how we pick our contestant for the Eurovision Song Contest) and I might even make some taco for dinner :D Now I´m gonna take a walk in the lovley weather. Have a nice weekend!
 
Min favoritplats i Tønsberg, precis vid havet / My favourite place in Tønsberg, by the sea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela