elliearoundtheglobe.blogg.se

BACK IN SWEDEN!!

Publicerad 2013-07-02 00:48:16 i Allmänt

Då är jag tillbaka i Sverige och här lär jag stanna till största del fram till 1 Oktober då jag flyttar till Nya Zealand. Bara tre månader kvar aaah!! Så skönt det ska bli med semester! Det förtjänar jag efter allt det hårda arbetet på köttfabriken. Men jag måste erkänna att det var lite sorligt att säga adjö till alla på jobbet, de flesta har ju varit riktigt trevliga. Vem vet, jag kanske återvänder för att jobba lite igen innan jag drar vidare på fler äventyr i den stora vida världen...
 
Sista helgen i Norge var kul iallfall, först gick jag, Jennika, Aida och Andreas och såg Man of steel som var riktigt bra (stålmannen är superhet!) Och på lördagen blev det shopping och fika på dagen och sen drog vi ut på landet och festade med ett härligt gäng norrmän och svenskar. Igår kom pappa och hämtade mej och alla mina saker och så åkte vi till Linköping. Idag sov jag ut läääänge, så underbart! Och så kom Mormor och lovisa förbi med jordgubbar som vi satt och mumsade på i trädgården. Louise kom nu på kvällen och vi fikade på Steves ihop innan vi drog hem till henne. Nu ligger hon här och sover bredvid mej, bäst att jag också går och lägger mej. Godnatt gott folk!
 
I´m back in Sweden where I will stay until the first of October when I move to New Zealand. Only three months left aaaah! Having summer vacation will be awesome! I deserve it after all the hard work at the meat factory. But I have to admit it was kinda sad to say goodbye to all of my work mates, most of them are real nice. Who knows, maybe I´ll return to work for a while again before my next adventure abroad...
 
My last weekend in Norway was fun, I went to the movies on Friday and watched Man of Steele with Jennika, Aida and Andreas. It was real good and the guy was so hot! We went shopping on Saturday and out on the countryside to a party in the evening with a bunch of nice Swedes and Norweigans. Dad came and picked me up yesterday and we drove all the long way back with all my stuff. Today I slept until twelve, absolutely wonderful! Grandma and Lovisa stepped by with strawberries in the afternoon and I met up Louise at a café in town this evening. Now she´s asleep here beside me, I better go to bed myself. Goodnight folks!
 
Cosy café.
Partyrockers in da house... Hehe early morning waiting on the cab to get back home.
My cool little cousin <3
My first taste of Swedish strawberries this year.
My beautie BFF <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela