elliearoundtheglobe.blogg.se

HAVING A GOOD TIME WITH FRIENDS

Publicerad 2013-07-28 18:32:20 i Allmänt

Fyra dagar sedan den senaste uppdateringen och oj så mycket jag har hunnit med under den tiden! Det är så härligt att ha semester! I torsdags hade vi familjevänner över och hade en trevlig middag i trädgården innan vi gick och lyssnade på Torsdagstoner i Trädgårdsföreningen. Edith Strindbergs orkester är så bra!
I fredags drog jag ut på landet till Malin och satt och glodde på skräckfilm (som inte var så läskig haha) och the vow. Snacka om att man blir kär i Channing Tatum all over again! Louise hämtade upp mej efteråt och så drog vi till Steve´s för middag i det fina vädret och lite glass så klart. Och färska hallon och chocodrink i trädgårn. Och sen var de bara att dra till Waynes för fika med Matilda och sen gick vi och såg World War Z. Så läskig! Och riktigt värd att se. Men fan vad jag åt den dagen asså!
Igår hann jag med en dagstur till Vadstena med mamma och Tomas och sedan blev det en mini-road trip ner till småland för grillfest hos Sofia. Himla trevligt! Och så himla fint hus! På natten fortsatte jag, Malin och Emelie ut på stan efter vi kommit tillbaka till Linköping och dansade natten lång :)
 
It´s been four days since my last up date and oh boy have a done a lot of stuff since then! I love vacation! Thursday we had some family friends over and had dinner in our garden before we went down to the park and listened to live music. 
Friday I went out to the country side and watched a horror movie with Malin (it wasn´t really scary) and The Vow. Talk about falling in love with Channing Tatum all over again! Louise picked me up afterwards and we went to dinner in town and had ice cream of course. And fresh raspberries and choco drink. And then I went on to have a fika with Matilda before we went to the cinema and saw World war Z. So scary! And worth watching! But boy did I eat a lot that day!
Yesterday I went to Vadstena with mum and Tomas and afterwards I went on a mini road trip down to Småland and had a BBQ at Sofia´s there. Such a lovely evening! And such a wonderful house! Malin Emelie and I went back to Linköping in the evening and went out dancing all night long :)
 
Adam and Adam :)
Mum and cousin Lou
Eva and Adam in the park, unfortunately it was raining a bit while we were listening to the live music.
Amanda and I ran around in the park taking funny photos haha, you can tell we´ve been friends since, well, since she was born :)
Mum and Eva dancing crazy dance!
Malin!
Dinner with Louise.
Fika with Matilda.
Walking along the lake in Vadstena.
The castle of Vadstena.
On our way to the deep forests of Småland.
Danza danza!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela