elliearoundtheglobe.blogg.se

RAINY NIGHTS IN CANDLE LIGHT

Publicerad 2013-06-16 14:31:08 i Allmänt

Det är något alldeles speciellt att komma hem efter en lång arbetskväll och slå sig ner i soffan med sin bästa vän. Att låta stearinljusen vara den enda ljuskällan och öppna fönstret på vid gavel för att släppa in den frächa doften av nyfallet regn. Att bara sitta tysta och betrakta mörkret till tonerna av Mike Oldfield´s Voyager. Det har behövts denna tunga vecka. Jag saknar alla er där hemma i Sverige. Om två veckor ses vi igen!
Jennika och jag har tagit det lugnt denna helg, kollat på film, läst och bakat kladdkaka.Idag researchar vi inför Nya Zealand. Så otroligt vackra platser det finns där! Och så mycket att upptäcka!
 
There is something very special about coming home after a long day of work to sit down in the sofa with your best friend. To let the candles be the only source of light and open up the windows wide to allow the fresh scent of newly fallen rainto wift through them.To just sit quietly and observe the darkness to the light tune of Mike Oldfield´s Voyager. It was needed this though week. I miss all of my friends back in Sweden. In two weeks I´ll se them again!
Jennika and I have had a chill out weekend, watched a couple of films, read and made mudcake. Today we´re researching things to do on New Zealand. There are some really spectacular places there! And there´s so much to discover!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela