elliearoundtheglobe.blogg.se

WEEKENDS GO BY SO FAST...

Publicerad 2013-03-10 23:23:12 i Allmänt


Varför är det så? Har haft en himla mysig helg men den har bara flugit iväg, känns som att det borde vara fredag fortfarande typ. Iochförsej blir det ju inte mycket helg när man jobbar kvällspasset och slutar sent på fredagen. Då har man ju liksom bara lördag och söndag på sej. Är fortfarande trött haha är inte alls van vid att arbeta fem dagar i veckan! 
Imorgon börjar jag på köttfabriken, är lite nervös nu!! Men kommer ju att jobba med sånt jag jobbat med förut så jag ska inte stressa upp mej för mycket. Funderar på att börja cykla fram och tillbaka till jobbet, blir ju ändå över 1,5 mil om dagen och det är ju alltid bra att få in lite vardagsmotion sådär.
Överväger också om jag ska åka hem till linkan över påskhelgen när jag ändå är ledig, dels för att alla andra åker och det är ju trist att vara kvar själv men också för att det kanske blir sista gången jag hinner träffa bror min innan han drar till Turkiet. Annars träffas vi ju inte försen i Augusti! :( Va tycker ni jag borde göra?
 
Why s it like that? I have had a very cosy weekend but it has passed by so quickly, it feels like it should be friday still. Of course there isn´t much of a weekend for someone who works the evening shift and finishes late friday evening. Then you only have saturday and sunday. I´m still tired haha I´m really not used to working five days a week!
Toorrow will be my first day at the meat factory, I´m a little nervous right now! But I´ll be working with stuff I`ve done before so I´m trying not to get too stressed out about it. Thinking about taking the bike to and from work, it´s 15kilometeres a day and it´s great to get some every day excercise in to my routine.
I´m also thinking about gong back home for a visit again this Easter, partly because everyone else is going and t´s boring being here all on my own but also beause it might be my last chance to see my brother before he goes  to Turkey. Otherwise we won´t see each other until August! :( 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela