elliearoundtheglobe.blogg.se

FIKA AND A COUCH

Publicerad 2013-05-05 21:01:01 i Allmänt

Det blev ingen picknick utomhus idag, istället hade vi en i fönstret. Så varmt och skönt det blir när solen tittar fram mellan molnen! Vi tog en prommenad efter det och gick förbi en loppmarknad där Jennika hittade en soffa som hon ville ha. Det blir väl inga större problem att få hem tänkte vi då den inte var särskilt stor. Men självklart fick vi inte tag på någon som vilje hjälpa till att bära och sen inte heller någon som kunde tänka sej att köra dit med bilen och hjälpa oss. Så vi spenderade över en timme med att ringa runt och övervägde att bära hem den själva dom 3km hem. Men tillsist kom Nathalie till vår räddning, tack så jättemycket för hjälpen! 
Nu sitter jag och käkar hemmalagad pizza, sen är det sängdags och upp kl 04.20 imorrn!
 
We didn´t have the picnic outside today, instead we sat in our open window. It gets so nice and hot when the sun comes out from behind the clouds! We took a walk after that and passed a flea market where Jennika found a couch she wanted. We thought there would be no problem getting it home since it wasn´t very big. But of course we couldn´t get a hold of anyone who wanted to help us carry it and no one who wanted to drive up and take it in the car so we spent over an hour calling everyone until finally Nathalie told us she could come get it. Thanks, Nathalie! 
Now I´m having home made pizza and after that I really need to go to bed cause I´m getting up at 04.20 tomorrow!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en knäpp och glad tjej på 20 år som tog studenten förra året. Jag är från Linköping men bor och arbetar för tillfället i Tønsberg, Norge. I höstas bodde jag i Brighton, England och studerade vid University of Sussex. I höst flyttar jag till Nya Zealand. Snacka om attt jag är taggad!!! Till vardags gillar jag att resa(!!), glo på TV-serier, hänga med vännerna och dra en runda på bargatan. Och så shopping såklart! Följ mina äventyr världen över här på bloggen!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela